Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Πώς οι πόλεις όπως η Κοπεγχάγη επιτυγχάνουν την προσέλκυση των ταλέντων

Σάββατο, 18 Ιανουάριος 2020

#Συνέντευξη με τον Morten King-Grubert.

Δημοσιεύθηκε στο 
The Place Brand Observer

Ο Morten King-Grubert , υπεύθυνος για την προσέλκυση ταλέντων στο συμβουλευτικό γραφείο της Nordic place management, Future Place Leadership , μοιράζεται την εμπειρία του από την οικοδόμηση μιας στρατηγικής έλξης ταλέντων για την πόλη της Κοπεγχάγης στη Δανία .

Ο Morten, ως Διευθυντής του Talent Attraction στο Nordic consultancy management placement Leadership Future Place , συμβουλεύοντας πόλεις και περιφέρειες για το πώς να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα ταλέντα είναι η καθημερινή τους δουλειά. Θυμάστε την πρώτη φορά που συναντήσατε αυτό το θέμα; Τι σας ενδιέφερε;

Το θυμάμαι αυτό καθαρά. Αυτό συνέβη στην ιδιωτική μου ζωή. Η σύζυγός μου (μια Αμερικανίδα) και εγώ (ένας Δανός) μετεγκατασταθήκαμε από την Καλιφόρνια στην Κοπεγχάγη και ως εκ τούτου έκανα αυτό που εμείς, με τεχνικούς όρους, αποκαλούμε οικογενειακή επανένωση , επιδιώκοντας να επιτραπεί η είσοδος ενός όχι Ευρωπαίου πολίτη εντός των συνόρων μας.

Και η διαδικασία ήταν φρικτή! (Πολύ καλύτερα τώρα μια δεκαετία αργότερα, ευτυχώς). Θυμάμαι να αντιμετωπίζεται σχεδόν σαν εγκληματίας, απειλούμενη με απέλαση, επειδή οι δημόσιοι υπάλληλοι είχαν χάσει ένα ασήμαντο έγγραφο που ισχυριζόταν ότι δεν είχαμε συμπεριλάβει στην αίτηση.

Αγωνιζόμουν να καταλάβω πώς θα μπορούσαμε να δώσουμε όλη την ιστορία και τα δεδομένα της ζωής μας πέρα ​​από τα αποδεκτά επίπεδα GDPR σε διαφορετικές μορφές αίτησης, για να παρουσιαστούν μόνο μια φορά δημόσια (από μια χώρα που ισχυρίζεται ότι είναι παγκόσμια πρωτοπόρα στην ψηφιακή τεχνολογία ) και να ρωτήσω το όνομά μου και πώς να το συλλαβίσω.

Ή το καλύτερο αστείο της εμπειρίας: να βρεθεί ένα κομμάτι χαρτί που έριξε η σύζυγός μου στα σκουπίδια , και να αναρωτιέμαι γιατί δεν είχε κρατήσει μια τόσο σημαντική επιστολή, προσφέροντας δωρεάν δανέζικα μαθήματα σε έναν νεοαφιχθέντα ξένο. Τότε συνειδητοποίησα ότι το γράμμα ήταν στα Δανέζικα, οπότε δεν το κατάλαβε.

Πώς έχουν αλλάξει από τότε οι απόψεις σας σχετικά με την προσέλκυση ταλέντων και το branding ;

Βασικά, νομίζω ότι οι απόψεις μου είναι οι ίδιες. Αλλά η κατανόησή μου για την πολυπλοκότητα του τρόπου επίλυσης των προκλήσεων έχει διευρυνθεί σημαντικά.

Νομίζω ότι κάθε μέρα ως χώρα, μητρόπολη ή πόλη πρέπει να αποδείξουμε στη σύζυγό μου και στους χιλιάδες άλλους ξένους ανθρώπους στην περιοχή μας ότι αξίζουμε τις προσπάθειές τους. Έχουν μετεγκατασταθεί από χιλιάδες μίλια για να είναι μέρος του κόσμου μας. Έχουν αφήσει πίσω την οικογένεια και αυτό που ξέρουν, για να εξερευνήσουν το άγνωστο. Και αν δεν κάνουμε καλή δουλειά να τους καλωσορίσουμε (και τους συζύγους τους και τα παιδιά τους) στο χώρο εργασίας και την ιδιωτική μας ζωή, θα φύγουν. Και αν το πράξουν, θα χάσουμε τη μεγάλη συμβολή τους στην πολυπολιτισμική, διαφορετική και καινοτόμο κοινωνία που χρειαζόμαστε.

Αυτό που έχω μάθει όμως είναι ότι αυτό είναι ευκολότερο να λέγεται παρά να γίνεται. Χρειάζεται το σωστό νομικό πλαίσιο, το οποίο είναι πολύ δύσκολο. Χρειάζεται η σωστή διάρθρωση διακυβέρνησης και μια πλατφόρμα συνεργασίας μεταξύ δημοσίων υπαλλήλων σε κυβερνητικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο πόλης, επιχειρηματικό κόσμο, πανεπιστήμια, ΜΚΟ και οργανώσεις υποστήριξης / προγράμματα - από τη μετεγκατάσταση και τις υπηρεσίες υποδοχής στη φροντίδα των συζύγων , και ούτω καθεξής.

Φυσικά, αυτός είναι ένας πολύ γεμάτος χώρος. Οι περισσότερες περιφέρειες επιδιώκουν να προσελκύσουν τα ίδια ταλέντα, οπότε θα πρέπει να βρείτε τη θέση σας και τη σωστή προσέγγιση για να ξεχωρίσετε στις προσπάθειές σας για προσέλκυση.

Πριν τη συμμετοχή σας στην FPL (Future Place Leadership) , δημιουργήσατε από την αρχή την προσέλκυση ταλέντων της Κοπεγχάγης και τις προσπάθειες διατήρησης. Πώς το κάνατε αυτό;

Καταρχάς, κατανοήσαμε ότι, ως διοικητικό συμβούλιο οικονομικής ανάπτυξης , εμείς θα πρέπει να ενεργήσουμε μόνον εάν 
α) αυτό στηρίζει πραγματικά την οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή και 
β) υπάρχει μια σημαντική αποτυχία της αγοράς, όπου οι υφιστάμενες οντότητες δεν μπορούν να το επιλύσουν μόνες τους. Αυτό ήταν και είναι σαφές στην περίπτωση   προσέλκυσης και  διατήρησης του ταλέντου .

Στη συνέχεια, από νωρίς, συνειδητοποιήσαμε ότι στην πραγματικότητα πραγματοποιούνταν πολλές καλές δραστηριότητες, αλλά ήταν μεμονωμένες και δεν ευθυγραμμίζονταν στρατηγικά μεταξύ διαφορετικών οργανισμών. Εν ολίγοις, το αριστερό χέρι δεν ήξερε τι έκανε το δεξί χέρι και ο τροχός επαναπροσδιορίστηκε ξανά και ξανά.

Στη συνέχεια αφιερώσαμε αρκετό χρόνο στην κατανόηση της ομάδας στόχου που για εμάς ήταν τόσο τα πανεπιστήμια και οι εταιρείες που θα προσλάμβαναν  τα ταλέντα, όσο και τα ίδια τα ταλέντα. Θέλαμε μια προσέγγιση  καθοδηγούμενη κυρίως από τον πελάτη . Η εμπειρία του κύκλου ζωής του συγκεκριμένου ταλέντου - από το να το  προσελκύσουμε αρχικά από το μέρος που ζούσε, μέχρι να έρθει  στην δική μας περιοχή - έγινε η κατευθυντήρια γραμμή μας για να σκεφτούμε στρατηγικά τον τρόπο με τον οποίο εμείς ως περιοχή εκτελούσαμε το κάθε βήμα, σε τι να δώσουμε προτεραιότητα και τι να κάνουμε συγκεκριμένα.

Όσον αφορά τα επιτεύγματα, θα έλεγα ότι το πρώτο σημαντικό βήμα ήταν να λάβεις μια ευχαριστήρια επιστολή από έναν ξένο φοιτητή, ο οποίος παρέμεινε στη Δανία μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του. Το άτομο αυτό είχε το όνειρο για σταδιοδρομία στην Δανία και τελικά το πραγματοποίησε. Αυτό ήταν πολύ ενθουσιώδες.

Μπορείτε να οικοδομήσετε ένα γιγαντιαίο έργο και να εργαστείτε σε πολλά νέα πράγματα, αλλά στο τέλος της ημέρας, η προσέλκυση ταλέντων και το Place Branding είναι για τους ανθρώπους και δημιουργούν αντίκτυπο.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο ήταν η στιγμή κατά την οποία το τμήμα  ταλέντων αναγνωρίστηκε όχι ως σχέδιο, αλλά ως μόνιμο παράρτημα, και έτσι προστέθηκε στις διατάξεις του οργανισμού.

Βλέπω τόσες πολλές μεγάλες πρωτοβουλίες για προσέλκυση ταλέντων που ξοδεύουν πολλά κεφάλαια και αναπτύσσουν δράσεις ξανά και ξανά και στη συνέχεια παίρνουν βραχυπρόθεσμες αποφάσεις που δεν είναι ευεργετικές μακροπρόθεσμα.

Πηγή : www.citybranding.gr